Loading...

اخبار

اینترنت کابلی خود را برای دیگران به اشتراک بگذارید

نوشته شده در : 2015/07/15 - 10:45
چنانچه ارتباط اینترنتی رایانه‌ شما با یک مودم ای‌دی‌اس‌ال مجهز به قابلیت وای‌ ـ فای برقرار شده باشد، می‌توانید با دستگاه‌های دیگر نیز به این اینترنت متصل شوید، اما گاهی مودم اینترنتی شما از نوع کابلی است و در این شرایط برای برقراری ارتباط دیگر دستگاه‌ها به اینترنت، مشکلاتی وجود دارد.

internet-sharing-news

دوست دارید در ویندوز 8.1 بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافه و با چند خط دستور در خط فرمان داس، ارتباط اینترنتی کابلی خود را با کارت شبکه‌ وایرلس که بیشتر لپ‌تاپ‌ها به آن مجهز هستند، برای دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید؟

 

با استفاده از این روش نه تنها می‌توانید در منزل یا محل کار، اینترنت متصل به رایانه را در اختیار دیگر دستگاه‌های مجهز به وای ـ ‌فای قرار دهید، بلکه می‌توانید در دانشگاه یا هر مکان دیگری، با اتصال لپ‌تاپ یا رایانه‌ خود به اینترنت (از طریق دایال‌آپ، ای‌دی‌اس‌ال یا حتی اینترنت سیمکارت متصل به لپ‌تاپ) دیگر دستگاه‌های اطراف را نیز از این ارتباط جهانی بهره‌مند کنید.

 

در این روش ما قصد داریم یک شبکه‌ مجازی ایجاد کنیم تا دیگر کاربران به آن متصل شوند. همچنین این شبکه‌مجازی به شبکه‌ اینترنت شما متصل است و به این ترتیب کاربران با اتصال به آن، از ارتباط اینترنتی بهره‌مند خواهند شد.

توجه: همان‌طور که اشاره شد برای استفاده از این قابلیت ‌باید رایانه‌ شما به کارت شبکه‌ وایرلس مجهز باشد و ارتباط اینترنتی شما با شبکه‌ کابلی یا دیگر روش‌ها برقرار شده باشد.

 

قدم اول: ایجاد شبکه‌ مجازی

1ـ کلیدهای Win + X را به‌طور همزمان فشار دهید تا منوی کاربران حرفه‌ای به‌نمایش درآید. (می‌توانید روی گوی ویندوز نیز کلیک راست کنید تا این منو نمایش داده شود.)

2 ـ گزینه‌(Command Prompt (Admin را انتخاب کنید.

3 ـ دستور زیر را در خط فرمان تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=jamejam key=clickweekly

توجه داشته باشید عبارت jamejam نام شبکه‌ مجازی شماست و clickweekly رمز اتصال به این شبکه به‌ شمار می‌رود. (شما می‌توانید این موارد را به‌ دلخواه خود تغییر دهید.)

4 ـ در ادامه دستور زیر را در خط فرمان تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید:

netsh wlan start hostednetwork

 

قدم دوم: اشتراک اینترنت با شبکه‌ مجازی

5 ـ به کنترل‌ پنل بروید و پس از آن Network and Sharing Center را انتخاب کنید.

6 ـ در این بخش فهرستی از اتصالات شبکه‌ شما قابل مشاهده است. در مقابل هر اتصال نیز عبارت Connections دیده می‌شود. ارتباط شبکه‌ای را که موجب دسترسی شما به سرویس اینترنت است، پیدا کرده و روی نام آن در مقابل Connections کلیک کنید (در بیشتر موارد‌ باید گزینه‌ Local Area Connection کلیک شود.)

7 ـ روی Properties کلیک کنید و در پنجره‌ به‌ نمایش درآمده تب Sharing را انتخاب کنید.

8 ـ علامت چک‌ مارک کنار گزینه‌ Allow other network users to connect through this computer's Internet connection را فعال کرده و از فهرست کشویی، شبکه‌ مجازی را که در مرحله‌ 3 ایجاد کردید، انتخاب کنید.

9 ـ کلیه پنجره‌های فعال را با انتخاب گزینه‌های تائید همچون Ok ببندید.

 

قدم سوم: اتصال به شبکه‌ مجازی

10 ـ از حالا دوستان شما می‌توانند با اسکن شبکه‌های وایرلس در دسترس، به نقطه‌ اتصال مجازی که شما ایجاد کرده‌اید، متصل شوند و از اینترنت شما به‌ صورت اشتراکی استفاده کنند.

دسته : نرم افزار منبع : جام جم آنلاین بازدید : 2092
برچسب ها : اینترنت

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!